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Re : Annonce des Patchs Officiel et des Patchs en bêta.

Emmanuel
2412 messages
Fusion 2.5 Dev Fusion 2.5
Firefly Exporteur UWP Exporteur iOS Exporteur Android Exporteur HTML5 Fusion 2.5+
lundi 8 septembre 2014 à 11:43
Une petit info de dernier minute Francois vont sortir en béta test un Profiler qui permettra de voir ce qui se passe à l'intérieur des applications, et de voir ou cela ralentit (dans quelques semaines)...  ça sera super utiles pour trouve les petit problème surtout sur les téléphone  :).
Pit73
1055 messages
Fusion 2.5 Dev
Exporteur iOS Exporteur Android Exporteur HTML5
lundi 8 septembre 2014 à 19:32
c top ca!
c'est juste html5 ou toutes plateformes confondues?
atheros75
mardi 9 septembre 2014 à 19:17
Toujours pas de version gratuite qui compile vraiment en html5? J'ai tout essayé, ça marche pas, j'ai le blues...
Pit73
1055 messages
Fusion 2.5 Dev
Exporteur iOS Exporteur Android Exporteur HTML5
mardi 9 septembre 2014 à 21:37
Patience. francois est en train de bosser dessus...
Monos
2713 messages
Fusion 2.5 Dev
Fusion 2.5+ Exporteur Android Exporteur HTML5
samedi 15 novembre 2014 à 06:27
Nouveau patch bêta qui s'emble être la pre relase du patch fixed ! Un peu de nouveauté dans le logiciel en plus !

Build 283.2 - Change log
------------------------

[quote]Editor

- Event editor: when you select a movement with an expression the title now says "Enter an index between 0 and 1023" (instead of 1 and 1024). Also the movement names in the frame editor start at Movement #0 (in new movements only, not easy to change them in existing movements).
- Build issues when external sub-apps are automatically built when you build the main application
- Path movement: conversion issue from MMF 2.0 application, the movement structure was not correctly terminated causing issues with the Reverse command (note: editing the movement fixes the issue for already converted apps)

Windows runtime

- Crash when you create backdrop objects in the physical world and you jump to another frame
- Memory leak in physics engine when you add non-physical objects to the physical world
- Physics Fan/Treadmill/Magnet objects now work when they are created at runtime
- INI object: converts the INI filename to current user's language even if the UTF-8 option is selected.
- INI object: string limitation extended from 1 Kb to 10 Kb.
- Combo box / List box objects: lists with the Sort option weren't sorted after changing a string.

SWF runtime

- Physics Fan/Treadmill/Magnet objects now work when they are created at runtime
- Array, INI, HIScore objects, now save values as expected.
- Every seconds: now behave correctly.
- INI Object: didn't work anymore if the UTF-8 option was selected.

Android

- Runtime: improved performance.
- Easing Object: improved performance.
- Sub-app: final position was not updated when used in scrolling frames.
- Backdrops: Destroy at X,Y was not correctly working.
- Active & Background System Box: change in setText to avoid unnecessarily redraw.
- Physics Fan/Treadmill/Magnet objects now work when they are created at runtime
- Support Screens: added multiple screen support in manifest.
- The launcher icon is now 144x144 in size

iOS

- Now requires the iOS7 SDK or greater and handles icons and launch images via the assets catalog
- 64-bit implementation
- Active Picture: the Set Semi-transparency Coefficient action was not implemented (you could use the Set alpha blending coefficient action though)
- Physics Fan/Treadmill/Magnet objects now work when they are created at runtime
- Active Picture object: Set Semi-transparency coefficient not working
- Fixed a crash in INI object
- Fixed iOS Store not triggering cancel events
- Fixed a crash with subapps
- Fixed issue in info.plist file
- Speed was not the same in all the directions, bug introduced in a previous beta version of the build 283

HTML5

- Physics Fan/Treadmill/Magnet objects now work when they are created at runtime
- Fix in HTML header
- HTML5 app properties: Allow Offline option has been disabled, it was causing problems
[/quote]
Modifié le vendredi 23 août 2019 à 15:39 par Monos
atheros75
samedi 15 novembre 2014 à 10:45
Je suis allé sur le site de Clickteam, je ne trouve aucune trace de ce Build 283.2, et quand je démarre la recherche de mise à jour j'ai un message qui dit que la version est à jour (282.3).
Cyberclic
664 messages
Fusion 2.5 Dev
Exporteur iOS Exporteur Android Exporteur HTML5
samedi 15 novembre 2014 à 11:13
Faut lire le post de Monos. C'est un patch bêta. Donc il ne risque pas de se retrouver sur le circuit de production via le système de mise à jour automatique de Fusion.

Tu peux néanmoins le télécharger manuellement à cette adresse :
http://community.clickteam.com/threads/84521-Download-links
atheros75
samedi 15 novembre 2014 à 13:54
Merki Cyberclic. En effet, il va falloir que je change de binocles pour mieux voir les messages.
Emmanuel
2412 messages
Fusion 2.5 Dev Fusion 2.5
Firefly Exporteur UWP Exporteur iOS Exporteur Android Exporteur HTML5 Fusion 2.5+
lundi 17 novembre 2014 à 21:28
petit truc rigolo qui on rajoute j ai installe la version beta du Build 283.3
si je clique sur recherche mis a jour dans fusion j ai le message.

et si on clique sur oui on revient sur la version 282.3

atheros75
lundi 17 novembre 2014 à 21:34
Idem avec la version gratuite du logiciel. Si tu l'installe, tu reviens à l'ancienne version qui plante à la compilation HTML5. Rigolo, mais sans plus.
Monos
2713 messages
Fusion 2.5 Dev
Fusion 2.5+ Exporteur Android Exporteur HTML5
mardi 18 novembre 2014 à 07:14
Non c'est utile dans certain cas. Cela permet facilement de revenir à un patch stable quand tu as installé une bêta qui fous la merde !
Le patch 283.3 à était re uploadé. Donc il faut le réinstallé.

[quote]Build 283.3 - Change log
------------------------

SWF runtime

- Array, INI, HIScore objects, now save values as expected.

Android

- Edit box was adding a new line when saving a file (bug introduced in latest beta)
- Build error when a frame uses a touch joystick (bug introduced in latest beta)
- Crash with Easing object, changes made in build 283.2 have been canceled
- Security added to INI file handling
- Fixes and improvements in multi-touch functions

iOS

- Fix in tiled quick backdrops
- Fix in collision detection in movements in 64-bit mode


HTML5

- A temporary file was not deleted in "HTML5 final mode"
- Added a security to use the default preloader image if the image defined in the properties doesn't exist
- Fixed issues with non-ANSI characters in the pathname (you have to use characters from the current user's character set though)
[/quote]
Monos
2713 messages
Fusion 2.5 Dev
Fusion 2.5+ Exporteur Android Exporteur HTML5
vendredi 21 novembre 2014 à 13:58
Patch Bêta 183.4
[quote]Android

- Fix in List object
- Fix in Easing object
- Fix in font size[/quote]

Monos
2713 messages
Fusion 2.5 Dev
Fusion 2.5+ Exporteur Android Exporteur HTML5
jeudi 27 novembre 2014 à 06:18
[quote]Build 283.5 - Change log
------------------------

iOS

- Multi-lines with vertical center alignment were aligned to the bottom
- Fixed a crash in strings on iOS 6[/quote]
Monos
2713 messages
Fusion 2.5 Dev
Fusion 2.5+ Exporteur Android Exporteur HTML5
vendredi 26 décembre 2014 à 15:11
Une bêta pour Android.
[quote]Build 284b
------------------------
- Performance: include a super work to increase speed by Yves.
- Google Play Services: verification of the right version added
- Sounds: re-coded sounds to make sure the sound is loaded and play, fixed uninterruptable flag.
- Radio Buttons: corrected actions related.
- Check Buttons: corrected unchecked action.
- Menu: added detection for menu software button in action bar.
- String Object: flash text corrected.
- Dialog: fonts now are smaller to fit in all devices.
- OpenGL Context: some code changed for obtaining context for all OpenGL versions, future Opengl3.0
- FIRETV Object: some internal changes to future object.
- Obb Object: Creation and changes inside runtime to meet obb requirements. (Developer)
- Button Object: Font size.
- List Object: now behave exactly like windows, mentioning changes from 283.5
- InAndOut Movement: now works correctly.
- Create Object: Action point was not correctly set when created.
- Heap Size: only set for android version 11 and beyond.
- Read text now detect what type of file is, ANSI, UTF-8, UTF16LE, UTF16BE or any.
- OUYA Object: tested to work with latest update.


This beta will not work in Steam Version.

notice it make a backup of the full folder.

Please let us know if any error appear.[/quote]
ValLoche23
1452 messages
Fusion 2.5 Dev Fusion 2.5
Firefly Exporteur UWP Exporteur iOS Exporteur Android Exporteur HTML5 Fusion 2.5+
vendredi 26 décembre 2014 à 15:35
En Français, parce-que c'est mieux :

[quote]Built 284b
------------------------
- Performance: Inclut un super travail de Yves pour augmenter la vitesse.
- Google Play Services: Ajout de la vérification de la bonne version
- Sons: Sons recordé pour s'assurer que le son est chargé et jouer, drapeau fixé sans coupure.
- Boutons radio: Actions liées sont corrigées .
- Vérifiez Boutons: L'action incontrôlée est corrigée.
- Menu: Détection ajoutée pour le bouton de logiciel du menu dans la barre d'action.
- Objet de Chaîne: Texte flash corrigé.
- Dialogue: Les polices sont maintenant plus petites pour s'adapter à tous les appareils.
- OpenGL Contexte: Un code modifié pour obtenir un contexte pour toutes les versions OpenGL, future Opengl3.0
- FIRETV Objet: Quelques changements internes à l'objet futur.
- Obb Object: Création et changements à l'intérieur de l'exécution pour répondre aux exigences OBB. (Développeur)
- Objet de bouton: Changement de taille de la police.
- Objet Liste: Il peut désormais se comporter exactement comme les fenêtres, de mentionner les changements de 283,5
- Mouvement INANDOUT: Fonctionne correctement désormais.
- Créer un objet: Le point d'action à été correctement réglé.
- Heap Size: Uniquement défini pour la version Android 11 et au-delà.
- Lire le texte maintenant détecter ce type de fichier est, ANSI, UTF-8, UTF16LE, UTF16BE ou tout.
-Objet Ouya: Testé pour fonctionner avec la dernière mise à jour.


Cette version bêta ne fonctionnera pas dans la version de Steam.

Ne pas faire une sauvegarde du dossier complet.

S'il vous plaît, laissez-nous savoir si une erreur apparaît.[/quote]

Je ne sais pas si la traduction est exacte à 100%, mais c'est le mieux que j'ai pu faire ^^"
Monos
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Fusion 2.5 Dev
Fusion 2.5+ Exporteur Android Exporteur HTML5
vendredi 26 décembre 2014 à 18:57
La builde 284 ajoute des nouvelles fonctions à l'objet GET et me permet même de le traduire en Français. C'est cool ça.
Monos
2713 messages
Fusion 2.5 Dev
Fusion 2.5+ Exporteur Android Exporteur HTML5
samedi 3 janvier 2015 à 08:38
Nouvelle bêta android.
[quote]Build 284c
------------------------
- Google InApp: added a protection for a variable.
- Context: add secondary context for some devices that may have been mod.[/quote]
Monos
2713 messages
Fusion 2.5 Dev
Fusion 2.5+ Exporteur Android Exporteur HTML5
mercredi 14 janvier 2015 à 06:32
Fernando boss dure, plusieurs mini bêta pour Android : nous somme en 284g
Les derniers modifes par apport au C

[quote]
- Camera Object: if user have not set the album name, the application name will be used.
- AdMob: resolved a problem when in one frame ads were "display overframe" and another not. (thanks Perry)
- AndroidObbMaker: now application can handle as many videos and pictures are needed.
- Google Play Services: Runtime will only use Google play services if admob object is used,
internal admob inside runtime was deleted to allow build without Google play services.
- String Parser: updated.
- AdMob Object: now use full google play services lib dependencies, also will notify user which does not have Google Play installed but will not check the lib version anymore.
- Get Object: If not charset detected from server, response is translated to iso-8559-1 and if the block of data have charset info it will be translated to it after.
- INI Object: now correctly use utf-8 or iso8559-1 responding to UTF8 or ANSI flag in editor properties.
- Sounds: some works done to avoid mislead sounds during start.


[/quote]
Emmanuel
2412 messages
Fusion 2.5 Dev Fusion 2.5
Firefly Exporteur UWP Exporteur iOS Exporteur Android Exporteur HTML5 Fusion 2.5+
mercredi 14 janvier 2015 à 15:19
Fernando ajoute qu il faut  téléchargé l 'api, 10 du sdk manager.exe pour utils le Admob dans le cas où vous ne l'avez pas.
Monos
2713 messages
Fusion 2.5 Dev
Fusion 2.5+ Exporteur Android Exporteur HTML5
lundi 26 janvier 2015 à 12:49
Build 284h pour l'android.
------------------------
- Combobox Object: now resize more accordingly the screen size and device.
- Multitouch Object: a speedy way to detect when touch started over an object (by Yves)
- Active Backdrop: modify for painting performance.
- Active Picture: faster way to return expressions.
- Runtime: new code for OpenGL Context, hopefully context problem will disappears from now. (please test with MALI GPU and test also admob)
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